Parkovací objekt Ostrava / parking structure in Ostrava






Thesis: Considering the concept of a new parking house in Ostrava, we were concerned with two main theses. 1. What is the essence of a parking house and 2. how it affects its surroundings? We came to the conclusion
that the essence of a parking house is a simple road and parking slots. The resulting open structure of
the "track" does not close and fill the space with impenetrable objects, but naturally coexist with the place.
The resulting art form consciously refers to movement, mobility, speed and semiotically refers the importance
and program of the object. As a result, it is clearly read and positively complements the urban structure the context
of the place where its openness communicates with the opposite park, its graceful curves guides the pedestrian
and its cantilever pull communicates with the Opera building.




Teze:

Při uvažování o konceptu nového parkovacího domu v Ostravě na ulici 28.Října jsme se zabývali
dvěmi hlavními tezemi. Co je esence parkovacího domu a jaký vliv má na své okolí.
Dospěli jsme k názoru, že esence parkovacího domu je cesta a parkovací místa.
Vzniklá otevřená struktura “autodráhy”, neuzavírá a nezaplňuje místo neprostupným objektem,
ale přirozeně koexistuje s místem.

Vzniklá výtvarná forma vědomě odkazuje na pohyb, mobilitu, rychlost a semioticky odkazuje
na význam i program objektu.  Díky tomu je tak v urbánní struktuře jasně čten a pozitivně doplňuje
kontext místa, kde jeho otevřenost komunikuje s protilehlým parkem, jeho ladnost křivek
navádí chodce a jeho konzolovité vytažení komunikuje s budovou Opery. 






Methodology: Digital techniques are used to design accurate and complex architecture. All the design steps
could be optimized and made highly efficient. In subsequent steps, other inputs can easily be
integrated painlessly into the process. The limit of the possible building area was defined and subsequently the points in space defined
the ramp curve. Optimization was important to ensure underpasses and appropriate ramp slopes.
Thanks to that it was created the very artistic shape of the whole mass of the object. The parking
geometry was then generated along with the curve home. The escape cores were suitably positioned
to meet the required distances. Given geometry was then analyzed statically. Parking spaces have
been digitally positioned to avoid columns and the minimum parking width was maintained.
Structural optimization: The design of the house is strictly reduced to the essence of the project, a ramp with parking slots. During the design, structural analysis and optimization was performed synchronously to make it  it has been proven that the material and structure will be properly distributed and
the deflections on the structure will be eliminated. Thus, genetic algorithms were used in the first
phase to deploy supports. movement is up to 3 cm, and the distribution of materials is proven at a pressure of 98% and a tension of 87%

Metodika:
Pro návrh je použito digitálních technik, díky nimž bylo možno vytvořit přesnou a komplexní
architekturu. Bylo možno optimalizovat všechny kroky návrhu a dospět k vysoce efektivnímu
a užitnému řešení. V následných krocích lze snadno další vstupy integrovat bezbolestně do procesu.
Byla definována hranice možného zastavění a následně body v prostoru definována křivka rampy,
byla důležitá optimalizace pro zajištění podjezdů a vhodných sklonů rampy. Díky tomu vznikl
velmi výtvarný tvar celé hmoty objektu. Po křivce byla následně generována geometrie parkovacího
domu. Úniková jádra byla vhodně umístěna, tak aby splňovala potřebné vzdálenosti. Daná geometrie
byla následně analyzována staticky. Parkovací místa byla digitálně umístěna tak aby se vyhnula
sloupům a byla zachována minimální parkovací šířka. 



Strukturální optimalizace:
Návrh domu je striktně redukován na esenci projektu, pojezdovou rampu s parkovacími sloty.
V průběhu navrování byla synchroně prováděna strukturální analýza a optimalizace, tak aby bylo
prokázáno, že bude materiál a konstrukce správně distribuována a průhyby na konstrukci budou
eliminivány. Pro rozmístění podpor tak bylo v první fázi použito genetických algoritmů.
hyb vychází do 3 cm, a distribuce materiálů je prokázána v tlaku 98% v tahu 87%


Parter:

Picking up parking slots on the ramp releases the parterre. This leads to direct stretching of the park called Dr. Milady Horákové. We maintain the existing greenery and established movements to the maximum extent possible in the territory. We are adding new richness, semi-covered public space with PopUp pavilions to the parterre which enables emergent use according to actual needs. This allows space to be transformed and customize quickly and easily. The pavilions are prefabricated containers, adapted to operate a café, bistro and public toilet. In this active part, we create space for communication and user interaction. Deeper into the parterre is growing intimacy, relaxing and calmer spaces oriented around the water surface, supplemented by an amphitheatre using land slopes. Workout arises for ramps and a skate park.



Water management:

Naturally, rainwater flows down a ramp and is collected in regular troughs into gutters 
and are routed around the columns to the retention tank inside the space between them. From them through the trap The oil overflows are drained into the water by a mountain overflow.


Parter: 
Vyzvednutí parkování na rampu uvolňuje parter. Dochází tak k přímému protažení sadů Dr. Milady
Horákové. V řešeném území zachováváme v maximální míře stávající zeleň a zavedené pohyby
v území. Přidáváme do parteru novou bohatost, polokrytý veřejný prostor s PopUp pavilonky
které umožňují emergentní využití dle aktuálních potřeb. Díky tomu je možné prostor proměňovat
a uzpůsobovat snadno a rychle.Pavilony jsou prefabrikované kontejnery, upravené na provoz kavárny,
bistra a veřejných wc.  V této aktivní části vytváříme prostor pro komunikaci a interakci uživatelů.
Hlouběji do parteru narůstá intimita, relaxační a klidovější prostory orientované kolem vodní plochy ,
doplněné amfiteatrem využívajícího sklony pozemku. Za nájezdy do ramp vzniká workaoutový
a skatový park.


Nakládání s vodou: 
Dešťové vody přirozeně stékají po rampě a jsou po pravidelných úsecích sbírány do žlabů
a kolem sloupů jsou uvnitř v mezi prostoru odvedeny do retenční nadrže. Z nich přes lapač
ropných látek jsou horským přepadem svedeny do vodní plochy.
Ventilation:

Ventilation of the building is quite natural, there is sufficient space between the ceiling of the ramp and the railing.

The overall openness and permeability of the building allow sufficient flow of light and air.


Provětrání: 
Provětrání objektu je zcela přirozené, mezi stropem ramp a zábradlí je dostatečný prostor.
Celková otevřenost a prostupnost objektu umožňuje dostatečnému proudění světla a vzduchu.


Construction: It is a reinforced concrete ramp with an optimal profile supported by L-shaped columns, which are reduced to rectangles at the parking slots. The L-shape of the columns helps stability and buckling.   An average column size of at least 300x1200 mm is sufficient and the plate is no longer punctured.   The ramps are reinforced with a monolithic railing.

Konstrukce : 
Jedná se o železobetonovou rampu s optimálním profilem podporovanou sloupy tvaru L,
které se v místě parkovacích slotů redukují na obdélníky. Tvar L u sloupů napomáhá stabilitě a vzpěru.
Průměrný rozměr sloupu min 300x1200 mm je dostatetečný a již nedochází k propíchnutí desky.
Rampy jsou ztuženy monolitickým zábradlím.



Language of Architecture: The building communicates its purpose and maximally demonstrates the possibilities of its time.
Elegant curves evoking the movement of cars that today achieve fascinating aesthetics and
performance, elegance and efficiency. The horizontals are supported by column verticals that
create the same logic thanks to the L profile and distance alternation of matter and void as a railing
line. Coherent aesthetics is topped by narration in the sense bas-reliefs imprinted on pillar surfaces.

Ostrava is rich in great poetics and poetry. Poems by Petr Bezruč, František
or members of Jaroslav Žila or Petr Hruška raise the column to an emerald plate.


Jazyk Architektury: 
Stavba komunikuje svůj účel a maximálně manifestuje možnosti své doby. Elegantní křivky evokující
pohyb automobilů, které dnes dosahují fascinující estetiky a výkonu, elegance a efektivnosti. 
Horizontály jsou podpořeny vertikálami sloupů, které díky L profilu a distanci vytvářejí stejnou logiku
střídání hmoty a prázdna jako linie zábradlí. Koherentní estetika je završena narací ve smyslu
basreliéfů otisklých do ploch sloupů.


. Ostrava je bohatá na vellkou poetiku ia poezii.  Básně Petra Bezruče, Františka Závady a
nebo součastníků Jaroslava Žily či Petra Hrušky pozvednou sloup na smaragdovou desku. 

pohled z interiéru/ interior

level 1

typical floor

roof

studie 092019 

tým : Jiri Vitek, grasshopper programing, drawings. :Vaclav Hurnik, drawings: Petr Malasek, graphic: Mariana Kubova, vizualizace : Vojtech Marek